niedziela, 7 sierpnia 2011

Sarah Addison Allen "Magiczny ogród"

           
Wspominałam już kiedyś, że nie przepadam za tak zwaną „literaturą kobiecą”. Ale jest lato, pogoda wreszcie się poprawia i nabrałam ochoty na lekką, przyjemną książkę:) „Magiczny ogród” Sary Addison Allen właśnie nią jest :)

            Bascom – miasteczko w Karolinie Północnej  jest miejscem dość niezwykłym. Każda rodzina tu mieszkająca posiada jakiś niezwykły dar. I tak zetkniemy się tu z rodziną, która słynie z niezwykle silnych mężczyzn. W kolejnej rodzinie kobiety mają zdolności erotyczne, które pozwalają im bogato wyjść za mąż. Najbardziej tajemnicza jest jednak rodzina Waverley.

            Claire Waverley- główna bohaterka ma firmę cateringową, jej oryginalne dania cieszą się powodzeniem, a wszystko dzięki kwiatom z jej ogrodu, który ma w sobie odrobinę magii. Każdy kto zje jabłko z ogrodu rodziny Waverley zobaczy najważniejszy moment swojego życia, płatki róż dodane do potraw obudzą miłość, a danie z fiołkami sprawia, że ludzie mają dobre sny. To tylko niektóre czarodziejskie właściwości roślin.

            Monotonne życie Clarie zmienia się kiedy do domu po dziesięciu latach nieobecność wraca jej siostra, Sydney wraz z córeczką, Bay. Kobieta nie zdradza siostrze jakie życie dotychczas prowadziła. Bohaterki muszą na nowo odbudować wspólną więź, muszą zmierzyć się ze swoją przeszłością, co nie okaże się takie łatwe. A jeśli dodamy do tego dwóch wytrwałych adoratorów robi się naprawdę...magicznie.

            Nie da się ukryć, że książka trąca romansidłem. Jednak dzięki humorowi, magii kwiatów, magii zapachów to mnie aż tak nie raziło. Przeciwnie książkę czyta się bardzo przyjemnie. Całość jest przystępna również dzięki zabawnym postaciom, jak chociażby staruszka Evanelle. Evanelle ma potrzebę dawania innym różnych rzeczy (broszki, nożyka czy parasolki). Sama nie wie dlaczego, ale ma przeczucie, że musi to zrobić. I jak się później okazuje te przypadkowe prezentu ratują życie.

            Książka w sam raz na słoneczny dzień, aby się zrelaksować i odpocząć.
            


S.A. Allen - Magiczny ogród


Stron256

Wyd. Świat Książki

Warszawa 2010

Ocena 4\6

5 komentarzy:

  1. Nie wiem czy przeczytam, jednak jeśli wpadnie w moje ręce to na pewno ;)

    Pozdrawiam ! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się ta książka, recenzja zachęcająca, więc z chęcią ją przeczytam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. ja tam bardzo lubię babką literaturę, choć standardowe romansidła to też nie dla mnie. na szczęście Magiczny ogród zapowiada się na tyle obiecująco, że gdy zakończę boje z urzędem pracy poszukam go po bibliotekach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zakochałam się w okładce ^^
    Lubię romanse oraz takie relaksujące książki :) Z chęcią poszukam w księgarni.

    OdpowiedzUsuń