piątek, 13 października 2017

"Na nocnym niebie" czyli seria Przesuń paluszkiem



Ostatnio szukałam urodzinowego prezentu dla mojego siostrzeńca. I jak nie trudno się domyślić wybór padł na książeczki, których- dla trzylatków- jest co niemiara. Wybór nie był łatwy, ale zdecydowałam się na serię „Przesuń paluszkiem”.
Słowo o wykonaniu, bo jak wiadomo nie każda książeczka w zetknięciu z dziecięcymi rączkami wychodzi z tego cało;) Ta seria jest na to przygotowana. Książeczki posiadają kartonowe strony, więc nie tak łatwo będzie je rozbroić;) Ponadto rogi każdej ze stron są zaokrąglone, dzięki czemu dziecko nie zrobi sobie krzywdy, a i książeczka na tym skorzysta, dłużej utrzymując estetyczny wygląd.
Pod względem treści seria jest bardzo oszczędna, bo nie o to tutaj chodzi. Zresztą dla trzyletniego brzdąca słowo pisane nie jest atrakcyjne. Tutaj chodzi o paluszki!;) A raczej o to, co możemy, dzięki nim wyczarować. W książeczce „Na nocnym niebie”, której zdjęcia umieściłam poniżej, możemy sprawić, że na niebie pojawi się tęcza; na niebie rozbłysną gwiazdy, a w oknach domów rozbłysną światła.
Ilustracje, które stworzyła Gabriele Clima przywodzą na myśl dziecięce rysunki, co idealnie tutaj pasuje. Ponadto stonowana, pastelowa kolorystyka jest przyjemna dla oka.
Mój siostrzeniec był zachwycony „czarami” tkwiącymi w jego rękach. Ta seria to jednak nie tylko dobra zabawa, ale także rozwijanie zdolności manualnych- aby zaczęła dziać się magia, malec musi precyzyjnie przesunąć „przycisk” znajdujący się na stronie. Prawda, że magia? ;)







Natalia Mętrak (polski tekst) - Na nocnym niebie
stron: 14
Wyd. Wilga 2017

7 komentarzy:

  1. Super pomysł :). Będę za jakiś czas kupować coś synkowi kuzynki, to może się właśnie na tę serię zdecyduję. Urocze

    OdpowiedzUsuń
  2. Podsunełaś mi pomysł na mikołajkowy prezent dla chrzesniaka.:)
    kocieczytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam dwie książeczki z tej serii - Jaś jest zachwycony. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam tej serii, ale wydaje się być ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale super książeczka! Muszę nabyć i przetestować na swoim dziecku:)

    OdpowiedzUsuń